Naszym zadaniem jako biura z którego pomocy korzystasz jest całościowa w organizacja transakcji. Zbieramy wszystkie informacje pozwalające określić stan prawny nieruchomości. Oczywiście podstawowe dane dotyczące nieruchomości można sprawdzić w internetowym rejestrze ksiąg wieczystych. Wyciąg z księgi wieczystej (lub w określonych przypadkach wniosek o założenie księgi wieczystej) jest ważnym, ale niewystarczającym dokumentem, by przeprowadzić całą transakcję spełniając wszystkie formalne wymagania. Dlatego NCN zajmuje się cała logistyczną stroną kupna-sprzedaży. Potrafimy czytać księgi wieczyste i nie lekceważymy  żadnych zapisów, wzmianek czy wniosków, zwracamy uwagę na służebności lub prawa pierwokupu. Wszystko to zawsze w interesie naszych Klientów.

Każda transakcja wymaga indywidualnego podejścia. Zawsze jednak koniecznym jest posiadanie prawa do nieruchomości – umowa kupna, zamiany, darowizny w formie aktu notarialnego.  Potrzebne pozostałe dokumenty zależą jednak od rodzaju nieruchomości.

  • przydziału lokalu ze spółdzielni,
  • dokumenty świadczące o uzupełnieniu wkładu budowlanego,
  • aktualnego zaświadczenia ze spółdzielni, że sprzedający jest członkiem spółdzielni i że przysługuje mu spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu ,
  • zaświadczenia o braku zaległości finansowych właściciela mieszkania w stosunku do spółdzielni ,
  • zaświadczenia dotyczącego zameldowania osób w mieszkaniu.
  • aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości ,
  • dokument stwierdzający nabycie prawa do lokalu (akt notarialny zakupu nieruchomości, postanowienie sądu o nabyciu prawa do lokalu w spadku, akt notarialny stwierdzający otrzymanie nieruchomości w formie darowizny),
  • zaświadczenie o stanie zameldowania w lokalu.
  • aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości ,
  • dokument stwierdzający nabycie prawa do lokalu (akt notarialny zakupu nieruchomości, postanowienie sądu o nabyciu prawa do lokalu w spadku, akt notarialny stwierdzający otrzymanie nieruchomości w formie darowizny),
  • zaświadczenie o stanie zameldowania w lokalu.
  • dokumenty potwierdzające prawo do lokalu,
  • dokument potwierdzający funkcję lokalu.
  • stan prawny wg księgi wieczystej
  • dokument potwierdzający nabycie (akt notarialny zakupu nieruchomości, postanowienie sądu o nabyciu nieruchomości drodze spadku, akt notarialny stwierdzający otrzymanie nieruchomości w formie darowizny).
  • wyciąg z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • odpis z rejestru gruntów,
  • wypis z ewidencji gruntów
  • warunki zabudowy wydane przez urząd miasta.
ASARI.pl - oprogramowanie dla biur nieruchomości